دسترسی به بسیاری از سرویس‌های گوگل که قبلاً بواسطه تحریم از دسترس کاربران ایرانی خارج شده بودند و از طریق وی‌پی‌ان (VPN) در دسترس بودند با تغییرات جدید گوگل، وی‌پی‌ان و پراکسی‌های ایرانی شناسایی و دسترسی برای این کاربران نیز مسدود شد.

به طور کلی دسترسی ایرانیان به سرویس‌های گوگل مسدودتر شد…


-= بروزرسانی پست – 1400/01/18 =-


هدف گوگل، تشخیص منطقه جغرافیایی واقعی کاربران VPN

ایران توسط گوگل تحریم شده، البته گوگل تحریم‌ها را به گردن سیاست‌مداران آمریکایی انداخته و خود را ناگزیر به اجرای قانون می‌داند. به هر شکل خدمات این شرکت بر روی ایرانی‌ها بسته است و تاکنون ایرانی‌ها با استفاده از VPN از سایت‌ها و به ویژه خدمات این شرکت استفاده می‌کردند. اما گوگل در حال شناسایی محل اتصال واقعی کاربران است و به این ترتیب می‌تواند کاربران ایرانی را با وجود استفاده از VPN شناسایی کند و این اتفاق موجب بسته شدن سرویس‌های گوگل برای ایرانی‌ها می‌شود.

شناسایی کاربران مصرف‌کننده از VPN چه مشکلاتی به بار می‌آورد؟

این اتفاق ابعاد مختلفی دارد، در ابتدا باعث شده تا طی چند روز اخیر، سرویس‌های تحریمی گوگل برای کاربران ایرانی با وجود استفاده از VPN نیز از دسترس خارج شود. به این ترتیب بسیاری از شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به ابزار کاری روزانه خود یعنی گوگل آنالیتیکس یا اندروید استودیو و دیگر سرویس‌ها دسترسی ندارند و این می‌تواند شرایط کاری آن‌ها را به شدت دشوار کند، به ویژه آنکه برای اکثر سرویس‌های گوگل، جایگزین مناسب دیگری وجود ندارد.

حتما بخوانید  افزایش بی‌سابقه قیمت دامنه com
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای