آموزش رفع مشکل علامت هشدار زرد رنگ گواهینامه SSL

گواهینامه SSL

چگونه موارد http را در سایتمان پیدا کنیم و اخطار گواهینامه SSL را برطرف کنیم؟

روش اول:

گاهی‌اوقات ممکن است پس از نصب و پیکربندی گواهینامه SSL بر روی وب‌سایت خود، پس از وارد کردن آدرس در نوار آدرس مرورگر، با علامت قفل همراه علامت اخطار زرد رنگ یا علامت اخطار داخل دایره به جای علامت قفل سبز رنگ مواجه شوید.

این خطا بدلیل عدم تایید امن بودن صفحه شما توسط مرورگر می‌باشد؛ این بدان معنی است که مرورگر صفحه شما را با وجود‌داشتن قفل و نصب بودن پروتکل SSL امن نمی‌داند.

آموزش زیر را مطالعه نمایید و مراحل را در سایت خود اعمال نمایید تا مشکل رفع شود.

برای رفع مشکل علامت هشدار زرد رنگ گواهی SSL، باید صفحات وب‌سایت خود را از وجود پروتکل ناامن HTTP پاکسازی کنید؛ منظور از این پروتکل، آدرس‌هایی هستند که با http آغاز می‌شوند. به طور مثال آدرس http://www.zarinhost.com ناامن و آدرس https://www.zarinhost.com امن خواهد بود.
جهت پاکسازی باید لینک تصاویر و آدرس‌های موجود در صفحات سایتتان را از http://www.zarinhost.com به www.zarinhost.com//تغییر دهید.
در واقع اول لینک هر آدرس، به جای //:http تنها دو علامت اسلش // قرار دهید تا دیگر این پروتکل در صفحات شما نباشد. سپس مشاهده خواهید کرد که علامت گواهی SSL ما به قفل سبز رنگ تغییر حالت خواهد داد.

در حالت نمایش HTTPS سایت تمامی تصاویر و فایل‌ها شامل فایل‌های جاوا ، CSS و غیره همچنین تمامی لینک‌های استفاده شده در متن صفحه سایت شما، باید به صورت HTTPS فراخوانی شده‌باشند.

سایت جی تی متریکس

بدین منظور وارد سایت https://gtmetrix.com/ شوید؛ سپس آدرس سایت خود را وارد نمایید و سایت خود را آنالیز کنید. پس از آنالیز، در صفحه باز شده نتیجه آنالیز را مشاهده خواهید کرد.

در تب Waterfall وارد شوید و در این تب، آدرس‌های سایت خود را مشاهده خواهید کرد. لینک‌هایی که کنار آنها علامت قفل ندارد را بیابید و لینک‌ها را در سایت خود اصلاح نمایید.

بعد از انجام این کارها قفل سبز رنگ گواهی SSL سایت شما نمایش داده خواهد شد.

روش دوم:

گواهینامه SSL

سایت خود را در مرورگر chrome اجرا کنید. در قسمتی از صفحه سایت خود راست کلیک کرده و گزینه inspect را انتخاب نمایید. در صفحه باز شده تب Consule را انتخاب نمایید.

درصورتی که با خطای 500 مواجه شدید مقاله رفع خطای 500 در وردپرس را بخوانید.

تمامی خطاها و اخطارها در این صفحه به شما نمایش داده می‌شود؛ موارد را برطرف نمایید مخصوصا مواردی که با عبارت Mixed Content نمایش داده می‌شود.

پس از رفع خطاهای Mixed Content وب‌سایت شما باید در حالت HTTPS با قفل سبز رنگ در آدرس بار مرورگر نمایش داده‌شود.

با تشکر از این که تا پایان مقاله “آموزش رفع مشکل علامت هشدار زرد رنگ گواهینامه SSL” همراه ما بودید.

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X