آموزش ساخت وب سایت

ساخت وب سایت

قدم اول: انتخاب یک نام برای سایت خود می‌باشد

برای ساخت وب سایت نام سایت یا Domain مهم‌ترین بخش، داشتن یک سایت می‌باشد چرا که این نام نشان‌دهنده نوع کسب‌وکار شما خواهد بود پس در انتخاب نام دامنه دقت نمایید. سعی کنید در صورت امکان، نامی بامعنی و کوتاه انتخاب کنید تا هم به‌خاطر سپردن آن توسط کاربران شما راحت باشد و هم از نظر سئو رتبه بالاتری توسط گوگل دریافت نمایید و در نتایج جستجو، نام سایت شما مشاهده شود.

توجه: دامنه نیاز به تمدید سالانه دارد

قدم دوم: انتخاب یک هاست مناسب با فعالیت شما می‌باشد

هاست یا Host در ترجمه لغوی به معنای میزبان می‌باشد و در دنیای اینترنت به فضایی که سایت شما در آن بارگذاری می‌‍شود اطلاق می‌گردد.

این فضا قابل‌ افزایش یا کاهش می‌باشد و باتوجه‌ به نوع وب‌سایتی که خواهید داشت می‌توانید این فضا را تهیه یا ارتقا دهید.

شما می‌توانید در صورت تمایل، این فضا را از وب‌سایت زرین هاست تهیه کنید که یک وب‌سایت رسمی و معتبر برای ارائه‌هاست و دامنه می‌باشد.

1 – هاست نیاز به تمدید سالانه دارد . 2- انتخاب هاست بسیار مهم است چون تنظیماتی دارند که هر هاست برای سیستمی که قصد دارید راه‌اندازی نمایید؛ متفاوت خواهد بود.

مثلاً برای سایت با جوملا یا وردپرس مناسب‌تر می‌باشد که شما هاست لینوکس سی‌پنل با کانفیگ صحیح برای این دو سیستم تهیه نمایید. حتماً قبل از تهیه یک هاست با پشتیبان آن هاست در ارتباط با، راه‌اندازی سایت خود مشورت نمایید.

قدم سوم ساخت وب سایت: تهیه یک قالب مناسب با موضوع سایت می‌باشد

قالب یا Template، به‌ظاهر هر سیستم مدیریت محتوای اعم از وردپرس یا جوملا و غیره گفته می‌شود. این ظاهر بسیار حائز اهمیت است و می‌توان گفت درجه اهمیت آن هم‌اندازه نام سایت شما ملاک می‌باشد.

چرا که کاربران شما پس از ورود به سایت اولین موضوعی که برای آن‌ها جلب‌توجه خواهد کرد ظاهر سایت شما ، کاربرپسند بودن آن و رنگ‌بندی مناسب با موضوع سایت و سرعت بارگذاری سایت خواهد بود. تمامی این موارد به قالب شما مرتبط می‌باشد. شما در مخازن امکان انتخاب از بین بیش از 1000 طرح را خواهید داشت.

چگونه دامنه و هاست خریداری کنم؟

با باز کردن صفحه  هاست وردپرس زرین‌هاست به بخش ویترین خدمات رفته و هاست مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

آموزش ساخت وب سایت 1

همان‌طور که مشاهده می‌کنید در این صفحه پلن‌های مختلف هاست برای خرید مشاهده می‌شود ما پلن 1000 مگابایت را انتخاب می‌کنیم. شما می‌توانید پلن‌های دیگر را بر اساس حجم سایتی که طراحی می‌کنید انتخاب بفرمایید.

پس از انتخاب پلن هاست موردنظر صفحه‌ای برای شما نمایش داده می‌شود که 3 انتخاب در این صفحه خواهید داشت.

1 – ثبت دامنه جدید
2 – انتقال دامنه از شرکت دیگر
3 – از دامنه‌ای که قبلاً ثبت کرده‌ام استفاده می‌کنم

 

ثبت دامنه

 

آموزش ساخت وب سایت 2

کادر اول از سمت راست پسوند دامنه شما می‌باشد که این پسوند می‌تواند ir / com / org / net یا هر پسوند دیگری که در لیست مشاهده می‌فرمایید، باشد.

کادر سمت چپ که در این مثال نوشته‌ایم zarinhost.com نام دامنه شما است و باید نامی که قصد دارید خریداری نمایید در این کادر وارد کنید.

پس از انتخاب این دو مورد بروی دکمه بررسی کلیک بفرمایید. در این مرحله سایت اقدام به بررسی دامنه شما می‌کند. اگر دامنه قبلاً توسط شخص دیگری ثبت شده باشد به شما پیام می‌دهد که “متأسفیم، zarinhost.com قبلاً ثبت شده است ” . باید نام دیگری انتخاب نمایید.

اگر به شما پیام دهد که “تبریک، domainname.ir موجود است!” به معنای این می‌باشد که شما دامنه‌ای انتخاب کرده‌اید که قبلاً ثبت نشده است و می‌توانید الان به نام خودتان خریداری نمایید تا آماده برای ساخت وب سایت خود شوید.

پس از اینکه به شما پیام قابل ثبت را نمایش داد می‌توانید بروی دکمه 1ساله خرید می‌کنم کلیک نمایید و مراحل خرید را طی نمایید.

هم‌چنین پیشنهاد میشود مقاله هر آنچه درباره وبسایت ها باید بدانید را نیز مطالعه کنید.

انتقال دامنه به زرین هاست

انتخاب شماره 2 برای زمانی می‌باشد که شما دامنه را در شرکت دیگری ثبت کرده‌اید و قصد دارید دامنه را به zarinhost.com منتقل کنید. این مورد را زمانی پیشنهاد می‌کنیم انجام دهید که شرکت اول ثبت‌کننده دامنه، مشکلی برای شما ایجاد کرده است؛ یا به شما خدمات مناسبی ارائه نمی‌کنند.

درصورتی‌که مشکلی در این موارد ندارید و شرکت معتبری است نیاز به انتقال دامنه ندارید.

انتخاب گزینه شماره 3 برای زمانی می‌باشد که شما دامنه‌ای را قبلاً خریداری کردید و تنها قصد دارید الان هاست تهیه کنید. دامنه‌ای که قبلاً خریداری کردید به هاست جدید متصل کنید. در این صورت این گزینه را انتخاب نمایید و نام دامنه خود را در کادر سمت چپ و پسوند آن را در کادر سمت راست انتخاب کنید و بر روی دکمه ” استفاده ” کلیک نمایید.

قدم چهارم ساخت وب سایت تسویه حساب

ما برای ادامه آموزش گزینه سوم را انتخاب می‌کنیم و دامنه‌ای که در کادر وارد می‌کنیم به نام zarinhostforever.ir می‌باشد که مراحل را در ادامه آموزش مشاهده خواهید نمود.

آموزش ساخت وب سایت 3

پس از کلیک بر روی ادامه، شما وارد مرحله “مرور و پرداخت نهایی” خواهید شد در این مرحله شما ریز محصولاتی که در سبد خرید دارید را مشاهده خواهید نمود.
همچنین اگر کوپن تخفیف داشته باشید می‌توانید آن را در کادر تخفیف وارد کنید و پس از آن بر روی دکمه “پرداخت نهایی” کلیک نمایید.

پس از خرید هاست یک ایمیل که حاوی نام سایت ، نام کاربری ، رمز عبور و مسیر اتصال به هاست می‌باشد خدمت شما ارسال می‌شود به ایمیلی که در زمان خرید وارد کرده‌اید.

لطفاً پس از تهیه‌ هاست وارد ایمیل خود شوید و این ایمیل دریافت شده را باز نمایید و از داخل ایمیل موارد گفته شده را کپی نمایید.
به دلیل اینکه در زمان بارگذاری قالب بروی هاست و نصب آن، شما نیاز به این اطلاعات خواهید داشت . [/epcl_box]

با تشکر از این که تا پایان آموزش “آموزش ساخت وب‌سایت” همراه ما بودید.

 

دیدگاه خود را ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

X